måndag 16 januari 2012

Pendling

Sitter för tillfället på tåget hem ifrån metropolen J. Allt är väl och bra. Nästan.
Smolket i min bägare är de jävla missanpassade individer som jag tvingas dela kupé med ungefär 3 timmar om dagen.
Det är alkisar som luktar gammal fylla och som alltid alltid har en lång monolog på lager om hur orättvist och kasst samhället är. För den som orkar lyssna alltså. Många gånger även för mig, den som inte orkar lyssna.

Sen har vi ungdomarna i varierande ålder som gärna högljutt och skränigt bräker i flock om livets väsentligheter dvs det motsatta könet och svårigheter/möjligheter att få tag i någon som helst vätska med alkohol i till helgens bravader.

Ingen av dessa avarter är värst. Jag tolererar båda två. Oh ja.
Men, något som jag verkligen avskyr, det är personer som sätter sig såpass nära att jag kan höra hur dom hummar. Ofta på någon låt, men säkert lika ofta bara är att ge ifrån sig ett irriterande ljud av ... ja, kanske för att övertyga sig själva att de på så sätt fyller en funktion i denna värld genom att reta sina medpassagerare till vansinne.

Den sista sorten jag kan komma på just nu är unikt representerad av en liten jäkla muppunge som brukar gå på vid hållplatsen före mitt stop. Hans stil går bäst att beskrivas som en hiphop/vilsen hårdrockare/jävla skitunge och han har jämt ett par hörlurar på sig. Inte ett par sådana där jättebra in-ear, utan ett par kolossala jäkla Musse Pigg öron till hörlurar så tt verkligen hela vagnen kan höra den musik han lyssnar på. Allt från vårlig dödsmetall till E-Type har anats från hans brölande hörlurar och jag har avskytt varenda sekund av det.
Alkisarna har rätt. Sistnämnde ungjäkeln borde inte ens få gå ombord!!

Sitter nu på nytt tåg på sista sträckan hem till civilisationen och givetvis, kupén domineras av två dinosaurier som sitter och ljuger om hur jäkla duktiga dom var på hockey-bockey när de var yngre.
På sätet tvärs emot sitter även där en helt otroligt gammal man som stirrar på sin telefon med en min som om han vore rädd att den ska fånga hans själ. Räknar kallt med en svordom eller två ifrån hans håll innan denna resan är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar