tisdag 17 april 2012

Den kungliga hufvudstaden

Ja, där hamnade visst jag i helgen hemma hos Vraket och Ragge. Spontant såhär i efterhand när bakfyllan äntligen har släppt så har jag följande reflektioner:
Vraket är inte alls intresserad av skamset klädda kvinnor med härjat utseende som börjar prata med honom på centralstationen.
Han är däremot väldigt förtjust i att börja prata med lokala kronvrak som sitter och snackar en hel jäkla massa skit plus njuter av en eller annan joint medan de väntar i kön på väg in till konserten.
Han bör ha lärt sig efter denna helg, att sitta i rulltrappan är en jävligt dum ide. Speciellt om tanken att resa på sig liksom inte hinner före rulltrappans slut.
Jag har lärt mig att nästa gång jag tänker "jag borde fasen filma detta" så SKA jag göra det!
Ragge skrattade sig till sömns. Vi blev väldigt glada båda två av att se Vraket kravla iväg lite som en krabba när han försökte övertala sin kropp att resa på sig.
Fylleinstinkten vinner över överlevnadsinstinkten. På gott och ont.

1 kommentar:

  1. Ja se 08:or. Lite klena i ryggraden och tål inte så mycket destilerat eller bryggt. Sillmjölkar allihopa! Tacka vet jag sveriges framsida!

    SvaraRadera