tisdag 21 februari 2012

Kalle Anka och genetik

Ibland när man läste tex Kalle Anka så gick ankorna i fråga omkring i en utländsk stad och tja, råkade prata skit om någon av infödingarna vilket ledde till att ankan i fråga fick en smäll på käft... näbben. Kommentaren till detta var ofta "Hur kunde jag veta att han hade en kusin som var svensk!?".

Eh? Jag måste ha missat något i min uppväxt när man tänker på det sättet eftersom farsan var elektriker och min kunskap inom det området sträcker väl sig ungefär till att byta en glödlampa. Detta under förutsättning att jag har med mig den trasiga glödlampan till affären så jag köper rätt sort.

Antingen så, eller så läste jag för mycket serier. Fast det kan man väl inte!?

1 kommentar:

  1. Nej det kan man inte. Hade jag haft en läsplatta hade jag tankat hem serier i mängder och aldrig mer sovit.

    SvaraRadera