onsdag 8 februari 2012

Omedelbar skräck

Igår tyckte jag att jag såg ett av mina x på stationen i Jkpg. Detta brukar oftast inte leda till några som helst lustigheter, men just detta x:et är lätt på topp 10 "Personer jag helst aldrig mer träffar. Någonsin.".
Nu visade det sig att det inte var mitt x utan bara en tjej som var jäkligt lik. Så lik att min första spontana tanke var FLY! Hon gick förbi mig, riktigt nära, gav mig en blick som inte sa ett jota för att sen ställa sig en bit bort och se sådär uttråkad ut som man gör när man väntar på ett tåg.
Och där smög jag omkring, som en mupp, och spanade.
Tänkte på alla anledningar till att om det är x:et varför gjorde hon då inte si eller så, sa det eller det, och så vidare. Sen, när min brainfart/milda hjärtattack hade gått över så upptäckte jag att detta var ju bara en dubbelgångare.
Det som fick mig att dra den slutsatsen var att hon väntade på ett tåg norrut och verkade ha en själ.
Inget av detta hade stämt in på mitt x.

4 kommentarer: