fredag 2 mars 2012

Alla har vi varit unga

Resan hem del 1: Äldre tonåren liksom typ
Satt vid samma grupp sätten som två brudar i 18-20års åldern. Den ena av dom var väldigt upprörd över att en tjej i deras klass alltid svarade "DIN MAMMA!" så fort hon pratade med henne. 
Den jag tänkte på först när jag hörde denna konversation var ju givetvis en gammal klasskamrat vid namn Peter. Nä, han är inte speciellt gammal, men klassen är. Just denna kommentar brukade vara hans favoritreplik så fort man tilltalade honom. Ofta följd av "Förlåt Kim, släpp ditt kung-fu grepp så bjuder jag på kaffe!".

Resan hem del 2: Hemlig inkontinens, skallighet och klimakterie
Fyra stycken aningen överförfriskade individer gick på i Nässjö. Eftersom jag är en tjuvlyssnare av rang så fick jag reda på att de skulle ut i någon östgötsk stad för att fira en av dom som fyllde år. (40+, garanterat). Grejen var den att det första de gjorde var att duka upp värsta jävla spritbuffén på sitt lilla bord och satte omedelbart igång med att kröka och vara högljudda. 
Men, det allra mest chokerande var när kontrolltanten kom och kollade biljett. Inte ett jävla pip om att de satt där och betedde sig som fjortisar utan bara "Färdbevis?" bla bla bla. 

Egentligen så skulle det här inlägget handlat om att de där 40plusarna betedde sig mer som tonåringar, men någonstans där tappade jag tråden. 
Jag lovar att bättra mig. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar