fredag 16 mars 2012

Ensidig dialog

I morse när jag åkte till jobbet var jag helt sjukt trött. Sådär trött att man inte registrerar allt som händer runtomkring en. En sak gick dock inte att undgå och det var en gubbe som satt och pratade lite då och då i sätet bakom mig. Han hade en röst som antydde att han hade levt på whiskey och häftstift i hela sitt liv men han lät väldigt insatt i de ämnen han pratade om bl.a Margaret Thatcher, kriminella i Sverige och svensk politik i största allmänhet. Antar att jag tyckte han lät insatt eftersom jag inte själv är det ett dugg i dessa ämnen.
Hursomhelst så tyckte jag att personen han diskuterade med hade väldigt... tyst röst så att säga. Så tyckte jag tills jag gick av.
Då såg jag att han hade crazy-eyes, riktigt uteliggarskägg och en flaska av något otäckt i handen.
Och att han hade pratat med sig själv hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar