måndag 14 maj 2012

Domåndagen

Härlig underbar pendling in till jobbet idag. Inga som helst störande moment i vagnen. Inga som helst. Inga. Som. Helst. Utöver de vanliga då. Rabiata öbor osv.
Jobbet gick hur bra som helst. Eftersom ingen kom och klappade mig på axeln efteråt så fick jag gå runt och ragga beröm på egen hand. Väl värt mödan.
Här någonstans peakade jag idag. Spiralen ner mot eländet började lite smått på stationen i Jkpg där jag hade den oväntade äran att få lyssna på några av samhällets olycks"barn" som diskuterade vårdhem, metadon och liknande saker. På pendeln mot Näs-sjö var det dock lite lite skoj för jag hamnade mitt mot en livs levande kliché! En svart ganska så kraftig kvinna som satt och läste nya testamentet. Som hämtad direkt från en... ja... amerikansk någonting I guess. 
Blev ganska så jäkla pissnödig under denna resan men tänkte som så att jag passar på att gå på dass på tåget mellan Nässjö och hemma. Få känna lite av den där härliga doften som får mig att tänka på bajamajor på festival. Lovely!! 
Men.
Tåget var inställt. 
Så det blidde enna liten bussajävel. Full med folk förstås. Högljudda. Mest högljudd var en herre av afrikanskt ursprung som satt och pratade jäävligt högt i mobilen längst bak i bussen. Han var dock en sjuhelsickes optimist! Jag menar, när man får dålig täckning på telefonen och man säger "Hallå?" och inte får något svar tillbaka efter den TREHUNDRADE GÅNGEN!!!!... då, då är man en optimist. Eller något.
Toaletten ja. Sådana finns ju på vissa bussar. Som den här tex. 
Ormmänniska som jag är så lyckades jag slingra mig in på den för att upptäcka att jag inte hittar ljusknappen och det lilla ljus som fanns där inne hade fått en porrklubb att framstå som ett solarium. Så jag gick ut igen. Möter blicken av gubben som sitter mitt utanför dass och får den känslan att "fan, jag måste ju säga något nu för att förklara varför jag är en sådan tok som bara går in på toan och vänder!" Så jag hasplade ur mig något i stil med "Heh.. ljuset!?... nä finns inget... heh.". 
Hans blick sa mig att han inte tyckte jag var mindre av en tok efter min förklaring.
Hur som helst, jag vågade mig in en andra vända när bussen stod still så jag överlevde. Benen i kors fungerar bara till den gräns då man börjar planera toabesöket i förväg. Då är det fan kört och when the going gets tough, the tough går på toan! 

Allt som allt. Dagens betyg blir 3 av 5. Godkänd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar